Uuden sukupolven DAF-kuorma-autojen ohjaamon yölukko tulee saataville XF-, XG-, ja XG+-malleihin. Uudistettu salpamalli on saatavana myös jälkiasenteisena jo toimitettuihin autoihin.
Uusittu, uusien sukupolven DAFien yölukko, Night Lock, on integroitu XF-, XG- ja XG⁺-kuorma-autojen ovipaneeliin. Mekaanisessa turvalukossa hyödynnetään sekä ohjaamon nousukahvoja että oven tukevaa rakennetta, johon tarvittavat vahvistukset on asennettu jo tehtaalla.
Paranneltu taukolukkomalli koostuu ohjaamon verhoilun värisestä teräspaneelista, jossa on keinukytkin. Aktivoituna paneeli liukuu alas ja yhdistyy tukevasti nousukahvaan. Tämä lukitsee oven ja estää kutsumattomia vieraita pääsemästä ohjaamoon. Punainen värimerkki osoittaa selvästi, että lukko on aktivoitu. Mikäli kuljettajan täytyy hätätilanteessa poistua ohjaamosta välittömästi, yksi keinukytkimen painallus riittää lukituksen avaamiseen.
Valmistajan testit ovat osoittaneet, että uusi lukkotyyppi kestää jopa 150 % suurempia voimia kuin mikään muu vastaava järjestelmä markkinoilla. Näin ollen uuden sukupolven XF:n, XG:n ja XG⁺:n ovia ei voi avata edes sorkkaraudalla, kun ne on varustettu tällä DAF Night Lock -lukolla. Ovenkahvoissa oleva tarra kertoo, että DAF Night Lock on asennettu ajoneuvoon.
DAF muistuttaa mielellään, että valmistaja toi vuonna 2008 ensimmäisenä käyttöön tehdasasenteisen turvasalparatkaisun kuljettajan suojaksi. Uusi DAF Night Lock ei ole pelkästään integroitu saumattomasti oveen, vaan se on myös entistä tukevampi ja helpompi käyttää, yrityksestä linjataan.