Renault Trucks esitteli vuosimallin 2025 uudistuksia raskaiden T-, T High-, C- ja K-malliensa osalta. Optimoinnilla tuodaan polttoainesäästöä ja ohjaukseenkin saadaan lisää hienostuneisuutta.

Renault Trucks kertoo ajoneuvojen energiatehokkuuden jatkokehittämisen tuovan vuoden 2025 malleihin mahdollisuuden kolmen prosentin polttoainesäästöön. Taustalla ovat voimansiirron komponenttien, kuten moottorin, vaihteiston ja akselien, optimointi. Uusissa TCK 2025 -malleissa on lisäksi A+-luokan ensiasennusrenkaat vakiona. T-, T High- ja T E-Tech -malleissa perinteiset taustapeilit on puolestaan korvattu kameroilla, mikä parantaa aerodynamiikkaa. Kamerapeilijärjestelmä on saatavilla lisävarusteena C-, K- ja C E-Tech -malleihin.

Kaukoliikenteeseen Renault Trucks tuo kulutukseltaan erityisesti optimoidun T Smart Racer -version. T- ja T High -malleihin saatava Smart Racer yhdistää DE13 Turbo Compound -moottorin sekä päivitetyn Optivision-toiminnolla varustetun Optidriver -vaihteiston, joka optimoi nopeuden, vaihteenvaihdot ja rullauksen reitin mukaan. Valmistajan mukaan tämä pienentää polttoaineenkulutusta suurimmillaan 14 prosenttia ja vähentää CO2-päästöjä 15 prosenttia verrattuna vakiomalliin.

Turvallisuutta ja mukavuutta kohentamaan saapuu säädettävä ohjaustehostinjärjestelmä, jossa yhdistyvät hydraulinen ohjaustehostin ja sähkömoottori, oletettavasti Volvon Dynamic Steeringin tapaan. Järjestelmän on määrä lisätä ajoneuvon vakautta suurilla nopeuksilla ja parantaa ohjattavuutta hitailla nopeuksilla.

Täydentäviä varustelisiä ovat myös kaistallapitoavustin korjaavalla ohjauksella sekä kaukovaloautomatiikka.