Mercedes-Benz julkisti Bauma 2025-messuilla Saksassa uuden täyssähköisen eArocs 400 -kuorma-automalliston. Auto on saatavana neliakselisina versioina joko maansiirtolavalla tai betoninsekoittajalla. Autolle luvataan versiosta riippuen noin 200-240 kilometrin ajosuorite kertalatauksella, mutta kaupunkikäyttöön suunnatun ajoneuvon hyöty mitataankin päästöttömyydellä ja meluttomuudella sitä mukaa kun vaatimukset tiukentuvat.
Mercedes-Benz toi Bauma 2025 -messuille ensiesittelyyn uuden täyssähköisen eArocs 400:n, jonka niskassa oli betoninsekoittaja. Ja ohjaamon takana oli toki muutakin, nimittäin 414 kilowattitunnin verran sähköä kahteen 800 voltin akkupakettiin säilöttynä. Käytössä on sama tekniikka kun eActros 600:ssa, mutta kuten mallinumerointikin kertoo, yhtä kolmasosaa pienemmällä kapasiteetilla.

Sähköinen eArocs on saatavana joko neliakselisena maansiirtoautona, jolloin kertalataus antaa 240 kilometrin matkan, tai avauskuvan sekoittaja-autona 200 kilometrin matkalla. Lukemat eivät kuulosta hurjilta, mutta Mersun mukaan niillä kohteilla, joihin nämä autot suuntaavat, eivät ajosuoritteet muutenkaan ole kuin sadan kilometrin luokkaa päivässä – eli kaupungeissa.
CCS2-latauspistokkeita on molemmin puolin autoa, ja niillä voi ladata jopa 400 kilowatin teholla, jolloin 20%-80% lataus ottaa aikaa 45 minuuttia.
Voimalinjassa on yksi huipputeholtaan 450 kilowatin ja jatkuvalta teholtaan 380 kilowatin sähkömoottori, joka välittää vakiona 8X4-vetoiselle autolle voimaa kolminopeuksisen vaihdelaatikon kautta. Kokonaismassavaihtoehdot ovat 32- ja 42-tonninen versio, akselivälejä on neljä ja myös makuuohjaamo on tilattavissa.
Mersulla ollaan maltillisia tuotteen myyntimäärien suhteen. Vuosittaiseksi tuotantomääräksi on kaavailtu 150 autoa.