Uudistunut Iveco S-Way on saapunut Suomeen näytille, ja lähtee syyskuussa myös esittelykiertueelle. Uudistuksia on saatu erityisesti sisätiloihin ja kuljettajan työympäristöön.
Ensi kertaa Suomessa syksyn Power Truck Showssa nähtiin uudistunut Iveco S-Way. Tällä kierroksella varsinaista perusrakennetta ei lähdetty muuttamaan, vaan tuoreutta haettiin erityisesti sisäiseltä kantilta. ”Auto on täysin uudistunut sisältä ja kuljettajan työympäristöön on kiinnitetty entistä enemmän huomiota. Kojetaulu on täysin uusi ja kuljettajan ajoasento huomattavista enemmän säädettävissä kuljettajan toiveiden mukaisesti. Myös ratin säädöt ovat nyt todella laajat, ja paljon, paljon muuta”, kertoo IVECO:n Suomen toimintojen johtaja Tuomas Virén.
”Biokaasu on meillä Suomessa tärkeässä, ja myös kasvavassa roolissa tieliikenteen päästöjen vähentämisessä. IVECO on uudistanut mallisarjauudistuksen yhteydessä myös biokaasumoottoreiden valikoimansa, ja nyt tarjolla on markkinoiden tehokkain, väkivahva 500-hevosvoimainen biokaasumoottori. Biokaasulla ajettaessa ei tarvitse murehtia talven pakkasista ja jäätyvistä AdBlue-järjestelmistä”, Tuomas jatkaa.
Ajoneuvoissa on myös ulkoisia uudistuksia, ja uuden mallin S-Way-ajoneuvon ulkonäköä on myös mahdollista kustomoida asiakkaan toiveiden mukaisesti. Uusi S-Way voitti arvostetun Red Dot- designpalkinnon suunnittelussa aiemmin tänä vuonna.
Power Truck Shown ensiesiintymisen lisäksi uudet S-Way-malliston ajoneuvot on mahdollista nähdä myös syyskuussa järjestettävällä kiertueella. Kiertue alkaa 10.9. Oulusta ja päättyy 18.9. Espooseen.
”Kiertueella on myös mahdollista päästä koeajamaan kattavasti sekä S-Way- että uuden malliston muitakin ajoneuvoja. Toiveemme on, että saamme paikan päälle jokaiselle kiertuepaikkakunnalle runsain mitoin uudesta S-Way-mallistosta kiinnostuneita”, Tuomas Virén vinkkaa, ja jatkaa: ”Vaikka Power Truck Show olikin uuden malliston ensiesittely Suomessa, uudistettujen ajoneuvomallien matka on vasta alkamassa. Ja me IVECO:lla ennustamme uuden malliston osalta menestystä, sillä se on suunniteltu aidosti kuljettajaa – asiakastamme – ajatellen”, Virén päättää.